Teknoloji

Red Bull’u Dünyanın En Ünlü Markalarından Biri Yapan Taktiği: 1987’den Beri Aynı Yöntemi Uyguluyorlar!

“Red Bull” adını yalnızca içecek kutularının üstünde değil; paraşütlerde, sporcuların kıyafetlerinde, üstünde Red Bull kutuları olan arabalarda görebiliyoruz. “Ekstrem spor” denince akla ilk gelen sponsorlardan.

Peki Red Bull nasıl ortaya çıktı ve dünya devi markalarının arasında başarılı bir şekilde yer almayı başardı? Günümüzde uygulamaya devam ettikleri taktikler üzerinden anlatalım.

Diş macunu satıcılığından, enerji içeceğine…

1987 senesinde ortaya çıkan Red Bull, Dietrich Mateschitz tarafından kuruldu. Dietrich; içenleri uyanık ve zinde tutacak bir toniğin peşine düşmüştü ve o zamanlar herhangi bir enerji içeceği yoktu.

Piyasaya girebilmek adına reklam vermek için yeterince parası da yoktu. Bunun yerine aklına başka bir fikir gelmişti. “Red Bull Girls” adındaki kızlar, üniversite öğrencilerine bedava içecek dağıtacaklardı.

Strateji, oldukça başarılı bir şekilde devam etmişti.

Hedef kitle gayet mantıklıydı. Üniversite öğrencilerinin sınavlara hazırlanırken ya da partilerken Red Bull içmesi çok olağandı. Üstelik ücretsiz içecek dağıtımı yaparken ürün hakkında konuşma fırsatı da yakalanıyordu.

Hatta günümüzde bu strateji hâlâ devam ediyor. Sağda solda Red Bull arabalarıyla gezen gençleri görmüşsünüzdür.

Diğer bir strateji ise markanın ekstrem sporlara atıfta bulunmasıydı.

Red Bull, tüketicilerinin genç ve aktif insanlar olduğunun bilincinde ve bu yaş aralığında insanlara oynuyor. Yıllardır, ekstrem spor etkinliklerine sponsor olarak geniş çapta tanınırlık sağladı. Bunun yanı sıra ağızları açık bırakacak tanıtım gösterileriyle de kendinden bahsettirmeyi başardı. 

Örneğin 2012 yılında bir paraşütçüyü, stratosfere doğru yaklaşık 39 km uçurdular. Adam, paraşüt kullanarak Dünya’ya serbest düşüşle atladı. Yere inişe kadar olan süre, 10 dakika sürdü ve iki farklı dünya rakoru kırarak ciddi ses getirdi.

Kısacası Red Bull, oynayacağı kitleyi bilmesinin yanı sıra bunu göze batacak şekilde yapmıyor.

Red Bull’un içeriği, hedef kitlenin ekstrem sporlara, festivallere ve hızlı yaşam tarzına olan ilgisiyle ürünlerinin bu etkinlikler sırasında insanları uyanık ve tetikte tutma, onlara enerji verme özelliği arasındaki kesişimin etrafında dönüyor. Tüm bunlar da olumlu marka imajına katkıda bulunuyor.

Kaynaklar: Selling Power, Queens Business Review

İlginizi çekebilecek diğer içeriklerimiz:

derikhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Şahintepe Escort
Kocatepe Escort
Arap Cami Escort
İnönü Escort
75. Yıl Escort
Çayırdere Escort
Emniyettepe Escort
Yenigün Escort
Kabakoz Escort
Zekeriyaköy Escort
Çamçeşme Escort
Kemal Türkler Escort
İhsaniye Escort
Hamidiye Escort
Geredeli Escort
Sayalar Escort
Fikirtepe Escort
Küçükçekmece İkitelliosb Escort
Sinanoba Escort
Hürriyet Escort
Kavaklı Escort
Rumelifeneri Escort
Subaşı Escort
Küçükyalı Escort
Çavuşoğlu Escort
Sanayi Escort
Mimar Sinan Escort
Akat Escort
İhsaniye Escort
Büyük Kılıçlı Escort
Tarabya Escort
İslambey Escort
Heybeliada Escort
Yahya Kemal Escort
Ayazağa Escort
İncirköy Escort
Mareşal Fevzi Çakmak Escort
Balmumcu Escort
Beylerbeyi Escort
Süleymaniye Escort
Küçüksu Escort
İnönü Escort
Zümrütevler Escort
Seyyid Ömer Escort